Taschner Kurt bortermelő véleményét olvashatjuk, akinek szerencséje volt kipróbálni a Mercedes-Benz pickup autónkat.

Régi soproni bortermelő – poncichter – család vagyunk. 29 hektár szőlővel gazdálkodunk a város környékén, a pince a város szélén található. 2006 óta járok pick-uppal. Olyan autó típust kerestem, amivel egyidejűleg ki tudok járni a szőlőhegyre, de városi forgalomban is megállja a helyét, és nem utolsó sorban a családomat is tudom vele fuvarozni. Nagy öröm volt számomra, hogy az autógyártók rájöttek, hogy egy jó pick-upnak valódi mindenesnek kell lennie, így a mostani kocsim is ezt a szerepet próbálja betölteni.

A Mercedes mindig is a szívem csücske volt. A mostani mindenesem előtt hajtottam Vito-t, majd Sprintert is, nagy megelégedésemre szolgált mindkettő. Aztán megszülettek a fiaim, így már szűkösnek bizonyultak. Akkoriban még nem volt a Mercedesnek ilyen típusú autója, így kénytelen voltam márkát váltani. Tavaly nyáron felcsillant a szemem, végre jön egy olyan modell, ami mindkettő elképzelésemnek - azaz pick-up és Mercedes - egyidejűleg megfelel. Idén tavasszal ki is próbálhattam, de az igazi menetpróba csak most volt. Egy hétig használhattam a gépet.

Számomra a megjelenése nagyon megnyerő. Hátulról persze semmi extra – nyilván egy platós hátsóból nem sok mindent lehet kihozni, ha a funkciót fenn akarjuk a tartani. Na de elölről! Hu, szinte beleszerelmesedtem. A szélesen terpeszkedő motorháztető, a kerékhez ívesen leszaladó sárvédő, a barátságosan hunyorító lámpák… Hát igen, gyönyörű lett. Belül teljes mértékben személyautós. Sok mindent más Mercedes modellből vettek át. Az elektromosan állítható ülések, kagyló formájúak, körbe ölelik az embert, nagyon jó oldaltartással bírnak. A kormány magassága változtatható, a mélységet is azért szívesen magamhoz állítottam volna... Hatsebességes automata váltóval felszerelt autót kaptam, ez tovább fokozta a vezetési élményt. Szerintem kategóriájában legnagyobb belső térrel rendelkezik. Meglepő, hogy a 183 cm magas fiam hátul is kényelmesen elfér. Ez annak köszönhető, hogy nem csak 8 cm-el szélesebb a donor modellhez képest, hanem az ülőlapja is magasabban fekszik, mindez megnövelt fejtérrel kiegészítve. A 2,2 literes változatot kaphattam meg – bár már nagyon várom a mostanában megjelent 3 literes modellt. Hétköznapi használatra bőven megfelel. Nyilván a másik motorral még mercedesesebb lesz, amit a sokat hosszútra járók, vagy autópályán közlekedők fognak dicsérni. A 360 fokban látó kamera rendszert külön ki kell emelnem. Minden helyzetben kiváló segítséget nyújt. Parkoláskor, terepen szűk helyen való elhaladáskor vagy éppen terepen bukkanóval tarkított nem túl tágas kanyarokban. De éppen normál közlekedésben is erősíti a biztonságot. Történt, hogy valaki kereszteződésben balra akart kikanyarodni előttem, de nem sikerült besorolnia balra, én viszont ki tudtam „nézni”, van-e hely, és csak elfértem mellette. Tudomásul kell venni, nagy a kocsi, az ember néha elbizonytalanodik a befoglaló méretek felől.

Halk. Micsoda hangszigetelés! Négyen utazva, 120-as tempónál is jól értettük egymást a kocsiban. Gyorsabban most nem mentünk, így is bőven meghaladtuk az előírt 90-es tempót. Előzésekre jól reagál a váltó. Elég pörgős a motor. Mercedes ide vagy oda, azért mégiscsak a terep, a földutak a kihívás. Sopron éppenséggel nincs elkényeztetve sztráda minőségű, aszfaltozott dűlőutakkal, mint ami a közeli Ausztriában olyannyira jellemző. Sok helyen bizony traktorok által mélyített, vízmosásokkal tarkított földutak vannak, ahol nem csak le vagy éppen fölfelé vezet az út, hanem az oldalirányú lejtése is embert próbáló. Azt kell mondjam: megfelelt. Jól megfelelt. Száraz körülmények között szükségtelen volt, az egyébként alapból hátsókerék meghajtású kocsiban a négykerék bekapcsolása, a felezőre meg végképp nincs szükség. Ami persze szüretkor, a 3 tonnás, szőlővel megrakott utánfutónál még jól fog jönni. De ezek a felszerelések inkább még extrémebb körülményekben használhatók ki. Hozzászoktam, hogy a pick-up pattog. Pattog a földúton, a kanyarokban a hátsó merevtengely miatt, ilyen konstrukció. Na ez nem. Az X nem pattog. Jól veszi a gödröket, a kanyarokat. Bizony néha sietni kell ki a szőlőbe, és ezzel lehet sietni. A plató oldalfalaira rögzített sínrendszerrel jól letudtam fogni a kis rakományomat, egyedül a plató aljára szerelt sín hiányzott, mert bizony a kisebb méretű szállítmányok így csúszkálnak benne. A plató ajtó természetesen masszív, nem gond, ha a raklap egy kicsit még lelóg berakodáskor, és a targonca csak utána tudja betolni a helyére.

Szomorúan adtuk vissza a kocsit a márkakereskedésbe, szívesen „próbáltuk” volna még. Bár már eldöntöttem, hogy ilyen lesz a következő kocsim ...


Partnereink