Gundel Takács Gábor élményei az EQC modellel.


EQC 400: 1886 Edition tesztvezetés 


1886-ot tekintjük az autózás kezdetének, ekkor szabadalmaztatta Karl Benz a belső égésű motorral hajtott járművet. Ez az oka, hogy a Mercedes az első, kifejezetten villanyautónak fejlesztett modelljét 1886 Edition kiegészítő névvel látta el. Ebből a szériából ráadásul 1886 db-ot gyártottak le. Az egyik ilyen autót volt szerencsém tesztelni.



Az autóban egy 80 KWh-s akkumulátor van, ami nagyjából 374 – 417 km távolság megtételére képes. Hogy pontosan mennyire, az jelentős mértékben függ az általunk kiválasztott motorüzemmódtól, a vezetési stílusunktól, az útviszonyoktól és a visszatöltéstől, azaz a rekuperációtól, amelyből szintén általunk kiválasztható 5 féle üzemmód van. Ennek függvényében a navigáció a domborzati viszonyokat és a töltőállomásokat is figyelembe veszi. Az autó 408 Le és 760Nm forgatónyomaték leadására képes. Mindez természetesen pazar vezetési élményt nyújt. Az autó természetesen rendkívül csendes. Ugyanakkor erőlködés nélkül mozgatja a 2,4 tonnás súlyát. A kanyarokban is úgy lehet kiautózni a jármű képességeit, hogy egy pillanatra sincs a bent ülőknek kétsége a biztos tapadást illetően. A végsebesség kipróbálására a közutakon természetesen nincs lehetőség, a gyorsulás azonban Sport fokozatban szó szerint az ülésbe tapasztja a sofőrt és az utasokat egyaránt. Mindennek az országúti előzések során van jelentősége, amely így rendkívül rövid idő és táv alatt történik meg. A rendelkezésre álló, általunk választható lehetőségek újfajta gondolkodást igényelnek a vezetőtől. Az autó ugyanis rendkívül okos, de mi dönthetjük el, hogy hogyan gondolkodjon.



A vezetési élményt kiváló minőségű belső tér teszi teljessé, amely nem csak tágas, de a szokásos Mercedes igényességgel és minőségben készült el. A csomagtartó is tágas, mivel az akkumulátort az utastér alatt helyezték el, ami egyrészt pár centivel megemeli az autó belső terét, másrészt merev szerkezetével ütközéskor tovább növeli a biztonságot.

Az egyetlen komoly kérdés az autó töltése. Otthon Wallbox nélkül : 40 óra, otthon Wallbox-al: 11 óra,

IONITY kutakon ( kb 100KW ): 20 perc. Az első túl hosszú. A második kb. egyszeri 1 millió forintos beruházást igényel, de így egy éjszaka alatt teljesen, vagy közel teljesen fel lehet tölteni az autót. A kutak Magyarországon még rendkívül csekély számban állnak rendelkezésre. Mindenestre a tyúk-tojás dilemma alapján, azaz mi legyen előbb: autó vagy kút, a kutak telepítésén van a sor. Az autó és az élmény már elérhető.


Partnereink