.

Legyen szó családi kirándulásról vagy bútorszállításról, az új, akár hétüléses Mercedes-Benz EQB tökéletesen alkalmazkodik az igényekhez. A kompakt elektromos járművek kínálatának legjobban variálható tagjaként leghátsó üléssorában akár 1,65 méter magas személyeknek is kényelmes helyet kínál, miközben erőteljes és hatékony elektromos hajtásláncával páratlan rugalmasságot és kifinomultságot biztosít – helyi károsanyag-kibocsátás nélkül. A piaci bevezetés a sanghaji premiert követően Kínában kezdődik, de az új modell még az idei évben elérhető lesz Európában is.

A Mercedes-Benz Cars elektromos offenzívája ugyanolyan dinamikus, mint maguk a Mercedes-EQ járművek. Miközben az EQA még csak most érkezik meg az európai márkakereskedésekbe, az EQS premierjétől pedig még hangos a világsajtó, máris új modellt üdvözölhetünk a kínálatban. A Sanghajban bemutatkozó EQB vadonatúj, elektromos hajtású kompakt SUV modellként a Mercedes-EQ jövőbe mutató luxusát igazán karakteres módon közelíti meg.

„Az új EQB személyében egy olyan ikonikus elektromos SUV modellt hoztunk létre, amely a jövő technológiájával ötvözve őrzi meg karakteres vonalakkal határolt, hagyományos terepjáróink örökségét,” mondta Gorden Wagener, a Daimler Group vezető formatervezője.

A kínai premieren egy gazdagon felszerelt, 292 lóerős, AMG Line kivitelű csúcsmodellről hullott le a lepel. Európában viszont már a piaci bevezetés kezdetekor is elérhető lesz többféle hajtáslánc különböző teljesítményszinttel, első- és összkerékhajtással és akár 272 lóerő feletti teljesítménnyel. Az európai piacon 66,5 kWh-s nettó kapacitású akkumulátorra számíthatunk, amely a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyárában készül. Később egy különösen nagy hatótávú verzió is érkezik. Az európai EQB 350 4MATIC vegyes áramfogyasztása a WLTP normák szerint 19,2 kWh/100 kilométer, amellyel akár 478 kilométeres hatótávra is képes a modell.

Az idei évben a Mercedes-EQ komoly offenzívába kezdett: a kompakt EQA és EQB, valamint az EQS zászlóshajó mellé érkezik majd a szintén elektromos, felső-középkategóriás EQE. A jelenleg több, mint 20 modellből álló konnektoros hibridek kínálata is megújul, kezdetben a C-, és S-osztály plug-in hibrid variánsaival. Az elektromos és konnektoros hibrid modellek a Mercedes-Benz eladásainak összességében immár 13 százalékát teszik ki, miközben a 48 V-os rendszerrel felszerelt enyhe hibrid hajtásláncok egyre inkább meghódítják a termékpalettát.

Az xEV eladások dinamikus növekedésével a Mercedes-Benz Hungária Kft. is jelentős előrelépést tett 2020-ban. 960 teljesen elektromos és plug-in hibrid Mercedes-Benz személygépkocsit regisztráltak Magyarországon, így a márka teljes személygépkocsi eladásainak 21 százalékát kitevő xEV értékesítésekkel vezető szerepet szerzett a prémium szegmensben. A Mercedes-Benz regisztrálta az összes Magyarországon eladott xEV modellek 16 százalékát, ezzel a legnagyobb részesedést produkálva a teljes magyar személyautó piacon a teljesen elektromos és plug-in hibrid személyautók kategóriájában.

Kivételes helykínálat

Az új EQB hossza 4684 milliméter, szélessége 1834 milliméter, magassága pedig 1667 milliméter. Az EQA technológiájára épülő típus a GLB méreteit mondhatja magának. A hosszú tengelytávolság (2829 milliméter) különösen tágas és jól variálható belső teret biztosít, amelyben egy harmadik üléssor is helyet kaphat.




A belső méretek igen nagyvonalúak: az első sor 1035 milliméteres, a második pedig 979 milliméteres feltérrel büszkélkedhet. 87 milliméteres értékével az ötüléses kivitel térdhelye is kényelmes üléspozíciót biztosít. A csomagtér is kivételesen tágas: alaphelyzetben 495 vagy 465 (hét ülés esetén) literes, amelyet 1710 vagy 1620 literig lehet bővíteni. A második üléssor dőlésszögét már alapfelszerelésként több lépésben lehet állítani, opcionálisan pedig 140 milliméteres hosszirányú mozgathatóságot is kapunk. Ez lehetővé teszi a csomagtartó térfogatának 190 literes növelését.

Az opcionális harmadik üléssor két ülése kényelmes helyet nyújt, akár 1,65 méteres magasságig. A biztonsági felszereltség is magáért beszél: kihúzható fejtámlák, övfeszítők és överőhatárolók az összes külső ülésen és függönylégzsák, amely egészen a harmadik üléssorig elér. Összesen akár öt gyerekülés is elhelyezhető a modellben.

Az elektromos esztétika és a szögletes formák találkozása

Az EQB a Mercedes-EQ progresszív luxusának jegyében fogant formatervét szögletes formákkal és karakteres megjelenéssel ötvözi. Itt is feltűnik a Black panel hűtőrács a központi csillaggal, valamint a hátsó részen végigfutó fényív. A teljesen LED-es lámpák nappali menetfényét vízszintes fényszál köti össze, nappal és éjjel is karakteres megjelenést kölcsönözve a modellnek. A lámpák kék betétjei ugyancsak a Mercedes-EQ családhoz való tartozást sugározzák.




A funkcióközpontú utastér magas szögben álló szélvédővel kezdődik a jó helykihasználás érdekében. Az izmos vállak minden szögből meghatározó kiállást biztosítanak, ahogy a sarokokba tolt kerekek is. A modell exkluzív keréktárcsákkal is elérhető, akár két- vagy háromszínű kialakítással, 20 colos méretig.

A vezető előtt húzódó szélesvásznú képernyő egybeolvasztja a műszercsoportot és a központi rendszert, amelyen a Mercedes-Benz különösen modern és intuitív MBUX központi rendszere fut. A robusztus karaktert a belső tér különleges alumínium betétjei is kihangsúlyozzák. Felszereltségtől függően a látványos, hátulról megvilágított műszerfali betét vagy a légbeömlők, a járműkulcs és az ülések rozéarany színű kiegészítői kölcsönöznek hamisítatlan Mercedes-EQ életérzést a modellnek. A műszerek az elektromos hajtáshoz illeszkedő, egyedi megjelenésükkel ugyanezt a színsémát követik.

Az EQB légellenállási együtthatója mindössze 0,28, amelyhez 2,53 m2-es homlokfelület társul. Az aerodinamikát a felül zárt hűtőrendszer, az optimalizált lökhárítók, a szinte teljesen leburkolt alváz és az optimalizált Aero kerekek erősítik.

A hatékony vezetés élménye

Az EQB esetében a navigáció az alapfelszereltség része, a modell elektromos intelligenciája pedig hozzájárul ahhoz, hogy teljesen gondtalanul használhassuk az autót. Az ECO Assist például a navigáció, a táblafelismerő asszisztens és a jármű többi érzékelőjének adatai alapján segíti az optimális rekuperációt, tovább növelve a hatótávot. A navigáció folyamatosan szimulációkat végez, így határozza meg az úticélunk eléréshez szükséges töltési megállókat, ehhez pedig számos tényezőt, például a topográfiát és az időjárást is figyelembe veszi.

Szofisztikált töltési lehetőségek

Az EQB kényelmesen tölthető otthon vagy a nyilvános töltőállomásokon a fedélzeti töltő segítségével, akár 11 kW-tal is váltóáramról. Egyenáramú (DC) gyorstöltéssel pedig a töltés tempója jelentős mértékben fokozható: az akár 100 kW-os töltésnek köszönhetően mindössze 30 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra az akkumulátor.

A Mercedes me Charge jelenleg a világ legnagyobb töltési hálózatát fogja össze: 31 országban több mint 500.000 töltőállomásról vételezhetünk áramot, integrált fizetéssel és egyszerű számlázással áramot. Ráadásul a Mercedes-Benz garantálja, hogy a felhasznált energia megújuló áramforrásból kerül vissza a rendszerbe.

Biztonság mindenek felett

Az EQB biztonsági rendszerei kiváló támogatást és segítséget nyújtanak a vezető számára. Az Aktív sávtartó asszisztens és az Aktív fékasszisztens az alapfelszereltség részeként képes önálló fékezéssel elkerülni a balesetet, vagy csökkenteni annak súlyosságát. A rendszer álló autókat és úttesten átkelő gyalogosokat is felismer. A kibővített Vezetői Segédrendszerek Csomag többek között mentési sáv funkcióval és kiszállásra figyelmeztető funkcióval is rendelkezik.




Az EQB a passzív biztonság területén is igazi Mercedes-Benz modellként vizsgázik. A GLB robusztus struktúráját a mérnökök az EQB elektromos hajtásának megfelelően alakították át. Az akkumulátorok speciálisan préselt szekciókból álló vázon ülnek, amely az eddigi kereszttartók helyét vette át, fokozva a strukturális merevséget. Az akkumulátorvédő lemez pedig megakadályozza azt is, hogy éles tárgyak szúródjanak az energiatárolókba. Természetesen az EQB is megfelelt a márka átfogó törésteszt-programjának.

Az EQB gyártása

Az EQB gyártása a kínai piac számára a pekingi BBAC német-kínai közös vállalkozás keretében történik, a globális piacra viszont a Mercedes-Benz Cars kecskeméti gyára végzi a termelést. A gyártási előkészületek már előrehaladottak.

Az EQB lesz az első magyar sorozatgyártású teljesen elektromos jármű, amely jól kiegészíti a konnektoros hibrid hajtásláncokkal felszerelt CLA és CLA Shooting Brake, illetve a néhány héttel ezelőtt indult konnektoros hibrid A-osztály gyártási portfólióját, amely a németországi Rastattban található gyár mellett hazánkban is készül.


Partnereink