.

Az autóipar csúcsa, teljesen új élményekkel

Stuttgart. Az S-osztály mindig is a Mercedes-Benz élmények csúcsát jelentette: legendás és tradicionális alkotás, amely újra és újra meghatározza az autóipar luxuskategóriáját. Az új S-osztály minden érzékkel megtapasztalható, miközben számos új innovációt kínál a vezetői segédrendszerek, a biztonság és a kezelhetőség terén. A Mercedes-Benz az egyéni mobilitás következő generációját olyan innovációkkal képzeli el, amelyek a felhasználókra koncentrálnak. Az új S-osztály a digitalizáció használatával tökéletes választ ad a vezető és az utasok kívánságaira.



A tíz legfontosabb újdonság:

Az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) második generációja az új S-osztályban ünnepli világpremierjét. A vezető, az utasok és a jármű közötti összhang ezzel új szintre lép: akár öt kijelző is megtalálható a fedélzeten, közöttük OLED technológiás megjelenítőkkel. Gombnyomásra az új 3D-s műszercsoport a megjelenített tartalom térhatású észlelését teszi lehetővé a szemkövetés technológiájának köszönhetően. Hasonlóan látványos elem a különösen nagyméretű head-up display, amely kiterjesztett valóság alapú tartalmakat is kivetít a szélvédőre. Például navigálás közben az irányjelző nyilakat virtuálisan kirajzolja az úttestre.

A felső panelben lévő kamerák és különböző tanulási algoritmusok segítségével az MBUX belső tér asszisztens előre felismeri az utazók szándékait. A fej- és kézmozdulatok, valamint a különböző gesztusok észlelésével a megfelelő választ adja. Például, ha a vezető a gépjármű álló helyzetében hátranéz, a belső tér asszisztens automatikusan lenyitja a napfényvédőt.

Az Aktív ambiente világítás (opcionális extra) a széria hangulatvilágítás kiegészítéseként még izgalmasabb atmoszférát varázsol. A mintegy 250 LED diódával dolgozó megoldás a vezetési segédrendszerekkel összhangban dolgozva a figyelmeztetéseket is megjeleníti vizuálisan. Továbbá kiegészítő visszajelzést is kaphatunk a klímaberendezés állításakor, vagy a ’Hey Mercedes’ beszédvezérléssel történő kommunikáció esetén.

A Vezetői segédrendszerek csomag legújabb generációja új, továbbfejlesztett funkciókat nyújt. Ilyen például a sebességhatárok intelligens figyelembevétele. Az új segédrendszerek kijelzés pedig egyértelműbben, teljes képernyőn mutatja be a különböző asszisztensek működését.

Súlyos frontális ütközés esetén a hátsó légzsák (opcionális extra a hosszított tengelytávú S-osztály modelleknél) jelentősen tudja csökkenteni a terhelést a fej és a nyak tehermentesítésével a külső üléseken övet viselő utazóknál. A hátsó ülések frontális légzsákja különösen lágyan aktiválódik az innovatív cső alakú struktúrájának köszönhetően.

A hátsókerék-kormányzás (opcionális) révén az S-osztály úgy manőverezhet a városban, mint egy kompakt autó. A hátsó kerekek kormányzási szöge akár tíz fokos lehet. A fordulókör így akár két méterrel csökken.

Az új S-osztály több mint 50 elektronikus komponense aktualizálható az új over-the-air (OTA) szoftverfrissítésnek köszönhetően. Ezek között megtalálható a teljes MBUX infotainment rendszer, a műszercsoport, a vezetői segédrendszerek és a MULTIBEAM LED és a DIGITAL LIGHT fényrendszerek. A technológia időt takarít meg az ügyfél számára, akinek nem kell szervizbe látogatnia a rendszerfrissítéshez. Továbbá a jármű teljes életciklusa során mindig a legaktuálisabb lesz. A felhasználó előzetes beleegyezése mindig szükséges az OTA frissítésekhez.

Oldalütközés veszélye esetén a jármű karosszériáját az opcionális E-ACTIVE BODY CONTROL felfüggesztés néhány tizedmásodpercen belül megemeli. A PRE-SAFE® Impulse Side funkció így csökkentheti az utasokra ható terhet, mivel a becsapódás erejét a jármű alsó részein lévő különösen ellenálló területekre továbbítja.

2021 második felétől az S-osztály várhatóan részleges autonóm vezetésre lesz képes az új DRIVE PILOT (opció) rendszerrel olyan helyzetekben, ahol a forgalom sűrű vagy araszol, illetve Németország bizonyos autópályáin. A vezető feladatkörének csökkentésével a rendszer pihentetőbb utazást kínál, miközben az alternatív teendők intézésével időt spórolhatunk.

A DIGITAL LIGHT forradalmi fényszórótechnológia (opcionális extra) teljesen új funkciókat tesz lehetővé, például a különböző jelzések vagy figyelmeztetések vetítését az úttestre. A DIGITAL LIGHT esetében minden egyes fényszóró három különösen erős LED-modullal rendelkezik, amelyet 1,3 millió mikrotükör irányít. Így a fényszórás felbontása 2,6 millió pixel.




Az új Mercedes-Benz S-osztály legfontosabb tulajdonságainak áttekintése

Olykor a számok többet mondanak ezer szónál.

A hátsókerék-kormányzás a fordulókört akár 2 méterrel is csökkenti az elődmodellhez képest. A maximális kormányzási szög 10°.

A „Hey Mercedes” felszólítással előhívható intelligens beszédvezérlés 27 nyelvet támogat.

31 hangszórót és nyolc további gerjesztőt tartalmaz Burmester® high-end 4D térhatású hangrendszer.

Az első utasülés kényelmét akár 19 elektromotor fokozza (8 az állításról, 4 a masszírozásról, 5 a szellőzésről, 1 a gerinctámaszról és 1 a hátsó monitor mozgatásáról gondoskodik).

10 különböző masszázsprogram elérhető az új S-osztályhoz.

Az S-osztály konnektoros hibrid verziója akár 100 kilométeres hatótávval rendelkezik.

A kiterjesztett valóságot használó head-up display kijelzőfelülete megfelel egy 77 colos monitorénak. A csomagtartó mérete 20 literrel összesen 550 literre növekedett.

0,22-es légellenállási együtthatójával az S-osztály a világ egyik leginkább aerodinamikus autója. A teljes légellenállása ezért csökkent, annak ellenére, hogy a homlokfelület növekedett.

Az elődmodellhez képest a vezető könyöktere 38, a hátsó utasoké pedig 23 milliméterrel növekedett. A hátsó fejtér 16 milliméterrel szintén nagyobb lett.

A DIGITAL LIGHT felbontása több mint 2,6 millió pixel.

Az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) számítási teljesítménye 50 százalékkal növekedett a korábbi modellhez képest. A memória hozzáférési sávszélessége 41.790 MB/s.

Oldalütközés veszélye esetén az opcionális E-ACTIVE BODY CONTROL felfüggesztés akár 8 centiméterrel is megemelheti a karosszériát néhány tizedmásodperc alatt. Így a PRE-SAFE® Impulse Side még nagyobb biztonságban tarthatja az utazókat.

A SPORT+ vezetési üzemmód 1 abszolút csúcsteljesítményt kínál.

A THERMOTRONIC klímaberendezés hőmérséklet-beállításáról és levegő-szabályozásáról 17 léptetőmotor gondoskodik. A 4-zónás THERMOTRONIC Rear további három motort tartalmaz – ezek működtetik a levegőszelepeket.

Az Aktív ambiente hangulatvilágítás optikai száljában 1,6 centiméterenként található egy LED – az autóban összesen kb. 250.

Az új OLED központi kijelző 239,06 mm x 218,8 mm-es, az aktív átmérője 12,8 col – ez 64 százalékkal nagyobb, mint az elődmodell értéke. A 12,3 col átmérőjű műszercsoport mérete 291,6 mm x 109,4 mm.

Az innovatív hátsó légzsák csőalakú struktúrája mindössze 16 liternyi helyet foglal el, miközben a belőle kirobbanó légzsák akár 70 literes.

Az E-ACTIVE BODY CONTROL vezérlői folyamatosan elemzik a helyzetet és másodpercenként 1000-szer állítják a futóművet.

Az „S-osztály” elnevezés hivatalosan a 116-os sorozatnál mutatkozott be 1972-ben.

Több mint 98 kilogrammnyi alkatrész készül fenntartható anyagokból az S-osztályban. Az újrahasznosítható elemek száma immár 120 – több mint kétszer annyi, mint korábban. További 40 kilogramm anyag megújuló nyersanyagokból készül.

223 – az új generáció modellkódja.

Az ülések mikroperforációjáról gondoskodó új eszköz 16.000 tűvel dolgozik.

Az S-osztály vásárlói különösen hűségesek. Nyugat-Európában az S-osztály tulajdonosok 80 százalékának a következő autója is Mercedes-Benz. Az USA-ban ez a szám 70 százalék körüli.

A 2013-ban debütált 222-es S-osztály generáció egyharmada Kínában talált gazdára.

A kínai S-osztály vásárlók a legfiatalabbak: átlagéletkoruk csupán 40 év. Világszerte a hosszított verzió a legnépszerűbb: 10 ügyfélből 9 választja ezt a lehetőséget.




Az autóipar csúcsa, teljesen új élményekkel

„Az S-osztály a világ legnépszerűbb luxusautója. A legújabb generációval az ügyfeleinknek olyan szintű innovációkat, biztonságot, kényelmet és minőséget szeretnénk kínálni, amelyhez hasonló még nem létezett,” mondta Ola Källenius, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG vezetője. „Az S-osztály a bizonyíték hitvallásunkra, amely a világ legjobb automobiljának megalkotásáról szól.”

Az S-osztály belső tere a modern luxus következő szintjét jelenti. A lounge karakter kimagasló minőséggel, könnyedséggel és eleganciával fonódik össze. Az új kialakítású műszerfal modern felületekkel és digitális panelekkel köszönt mindenkit a jövőben. De nem csak a látvány uralkodó: futóműve kimagasló kényelmével, alacsony zajszintjével és frissítő programjaival az S-osztály kivételesen magas színvonalon gondoskodik utasai kényelméről.

Az új Mercedes-Benz S-osztály számos területen vált intelligensebbé, miközben új szintre emeli a vezetési élményt is. A digitális innovációk mellett a vezetés dinamikusabb, könnyebb és mégis biztonságosabb aspektusát kínálják az úttörő műszaki megoldások, mint például a hátsókerék-kormányzás vagy az E-ACTIVE BODY CONTROL felfüggesztés. A következetes továbbfejlesztés az autó minden porcikáját érinti, így például a továbbfejlesztett környezeti érzékelők alacsony tempójú manőverezéskor még jobb tájékoztatást biztosítanak, miközben az MBUX új generációjával a megjelenítés is új dimenzióba lépett.

A luxuskategória több mint 100 éve egyet jelent a Mercedes-Benz nevével

Az S-osztály a Mercedes-Benz márka gerincét adja. Mindaz, amit a Mercedes-Benz adhat: legendás mérnöki szaktudás, aprólékos, kézműves kidolgozás és jövőbe mutató digitális innováció. Az S-osztály 135 év autóépítési tapasztalatát ötvözi a mesterséges intelligenciával.

MBUX: a személyre szabás és az interakció új dimenziója

Az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) rendszer radikálisan megreformálta a Mercedes-Benz járművek működtetését. Most pedig az öntanulásra képes rendszer második generációja is megérkezett. Az új S-osztály belső tere még digitálisabb és intelligensebb, hardvereit és szoftvereit tekintve is előre lépett: akár öt gyönyörű megjelenítésű kijelző – részben OLED technológiával – teszi könnyebbé a kezelhetőséget. A vezető új 3D-s kijelzője pedig speciális szemüveg nélkül teszi lehetővé a valóban háromdimenziós megjelenítést.

Opcionálisan kétféle head-up display (HUD) kijelző elérhető. A nagyobb egység kiterjesztett valóság funkcióval virtuálisan kivetíti a szélvédőn keresztül az úttestre az irányjelző nyilakat. A kép 10 méteres virtuális távolságban jelenik meg, méghozzá 77 colos kijelzőfelületen.

A ’Hey Mercedes’ beszédvezérlés még több funkcióhoz biztosít hozzáférést, ráadásul már nem mindegyik feladathoz kell a ’Hey Mercedes’ felszólítással felhívnunk a rendszer figyelmét. Az S-osztályban a beszédvezérlés ráadásul hátulról is használható.

A felső panelben lévő kamerák és különböző tanulási algoritmusok segítségével az MBUX belső tér asszisztens előre felismeri az utazók szándékait. A fej- és kézmozdulatok, valamint a különböző gesztusok észlelésével a megfelelő választ adja. Például, ha a vezető a gépjármű álló helyzetében hátranéz, a belső tér asszisztens automatikusan lenyitja a napfényvédőt. Emellett figyelmezteti a vezetőt például olyankor, ha a rendszer a kamerával gyerekülést fedezett fel az utasülésen, de a biztonsági öv nincs bekötve.

Belső tér: tágas helykínálat lounge hangulatban

Az S-osztály mindig is a kényelmes utazás és a pihentető munkavégzés tökéletes helyszíne volt. Az új generációval a belső tér harmadik élettérré vált az otthon és a munkahely mellett. A normál és a hosszított tengelytávú S-osztály jóformán minden mérete növekedett elöl és hátul egyaránt. A térérzet ezzel összhangban több mint nagyvonalú.

A legfontosabb méretek: 

A digitális és az analóg luxus harmonikus egybeolvadása olyan belső teret eredményez, amely letisztult, modern és otthonos. A műszerfal és a nagyméretű betétek vízszintes elrendezése növeli a térérzetet, az akár öt kijelző pedig minden ülőhelyről tökéletes kezelhetőséget és használatot biztosít. Az exkluzív hangulatról olyan lehetőségek gondoskodnak, mint például a nyíltpórusú barna diófa, amelyet függőleges valódi alumínium betétek hangsúlyoznak ki. Újdonság a központi, négy téglalap alakú befuvót tartalmazó szellőzőnyílás, amelyet a műszerfal két oldalán két-két függőleges légbeömlő egészít ki, huzatmentes klimatizálást biztosítva, igény szerint. 

A központi kijelző és a digitális műszercsoport látványában tökéletesen illeszkedik a belső hangulathoz, miközben a képernyők megjelenése négyféle stílusban (Discreet, Sporty, Exclusive, Classic) és három üzemmód mentén (navigáció, segédrendszerek, szolgáltatások) szabható személyre.

Ülések: csúcstechnika a hosszú távú kényelem érdekében

Az ülések már megjelenésükkel is pihenésre ösztönöznek. A letisztult ívek és a háromdimenziós minták könnyed érzést keltenek, miközben különböző kárpitozások adhatnak különböző karaktert az üléseknek. Például a Lugano bőrkárpitozás hosszanti varrása nemes, avantgárd megjelenést biztosít, miközben a nappabőrök gyémántmintás varrása klasszikus és exkluzív hatású atmoszférát teremt.

Az első ülések maximális kényelméről és biztonságáról akár 19 elektromotor gondoskodik, miközben az új S-osztályhoz elérhető minden ülés megkapta a Healthy Seating (Egészséges Ülés) kampány jóváhagyását.

Az új S-osztály tízféle masszázsprogramot kínál. Vibráló motorok is fokozzák a relaxációt, miközben az ülésfűtés az aktív multikontúr ülések párnáival együttműködve a forró lávaköves masszázs hatását kelti. Az árnyaltabb vezérlés és aktívabb érzet érdekében a légkamrák közelebb vannak az ülés felületéhez.

Ötféle ülésvariáció gondoskodik arról, hogy az S-osztály tökéletes munkakörnyezetet vagy pihenőhelyet biztosítson. Újdonság a hátsó fejtámlák fűthető kiegészítő párnája, amely a két elektromosan állítható hátsó üléshez elérhető. Sofőrös konfigurációban különösen előnyös, hogy az első utasülés még nagyobb tartományban állítható, fokozott teret biztosítva a hátul ülőnek.

ENERGIZING COMFORT programok: kényelmes és frissítő utazás

Az ENERGIZING COMFORT funkció a jármű egyes rendszereinek közös munkjával elöl és hátul egyaránt újszerű élményt biztosít. A pihentető vagy éppen frissítő programokat saját magunk is kiválaszthatjuk, de az ENERGIZING COACH rendszer intelligens algoritmus alapján, akár az alvásminőségünket és a stressz szintünket is figyelembe véve ajánlhatja.

A funkciók köre is bővült: a Burmester® high-end 4D térhatású hangrendszer például a masszázsmotorok vibrációjával együtt érezteti intenzívebbnek a mély hangokat, az így létrejött akusztikus masszázs pedig új szintre emeli az élményeket, az érezhető hangok pedig közelebb visznek minket a zenéhez.

Futóműrendszerek: fokozott manőverezhetőség és dinamika négykerék-kormányzással

Innovatív futóműrendszerek lenyügöző utazási élményt hoznak létre az új S-osztályban. Az opcionális hátsókerék-kormányzás akár 10 fokos kormányzási szöggel javítja a manőverezhetőséget. Az eredmény: kompakt autóhoz hasonlítható fordulókör, amely az elődmodellnél akár két méterrel kisebb.

Az opcionális, teljes mértékben aktív E-ACTIVE BODY CONTROL futóműrendszer 48 V-os alapon működve tökéletesen ötvözi a kényelmet és a dinamikát, miközben a biztonságot is fokozza. Az AIRMATIC légrugózás a folyamatosan változó ADS+ lengéscsillapítási rendszerrel együtt alapfelszereltség.

Külső formaterv: a tökéletes arányok modern klasszikust eredményeznek

Rövid első túlnyúlásával, hosszú tengelytávjával és kiegyensúlyozott hátsó túlnyúlásával az S-osztály a klasszikus limuzinok tökéletes arányait nyújtja. A széles nyomtáv a modern megjelenésű könnyűfém keréktárcsákkal együtt erőteljes kiállást biztosít. 

Az oldalsó törésvonalak csökkentése még letisztultabb megjelenést eredményez: az ívelt felületek harmóniája kortalan szépséget sugároz, a nagyméretű hűtőrács pedig kihangsúlyozza a modell zászlóshajó mivoltát. A kisebb, laposabb első fényszórók fokozzák a látvány dinamikáját, miközben nappali menetfényük tekintélyt parancsol.

A süllyesztett ajtókilincsek is újdonságnak számítanak, amelyek akkor emelkednek ki a karosszéria vonalából, amikor a vezető megközelíti az autót.

Fények: digitális technológia kívül és belül

Az opcionális DIGITAL LIGHT rendszer elsőként elérhető a Mercedes-Benz kínálatában. A különösen nagyfelbontású fényszórórendszer új asszisztens funkciókat tesz lehetővé:

• Figyelmeztetés útépítéseknél markoló szimbólum úttestre vetítésével

• Az úttest szélén közlekedő gyalogosok megvilágítása figyelmeztetésként

• A közlekedési lámpák, stoptáblák, behajtani tilos táblák kiemelése figyelmeztető szimbólum úttestre vetítésével

• Szűk sávoknál (pl. útépítés) történő közlekedés esetén segédvonalak kivetítése az útfelületre

A DIGITAL LIGHT esetében minden egyes lámpában három különösen erős LED-es modul fényét irányítja 1,3 mikrotükör az úttestre. Az így létrejövő 2,6 millió pixeles felbontás különösen precíz fényelosztást tesz lehetővé: a távolsági fényszórás például sokkal nagyobb területet lefog, miközben nem vakítja el a szembejövőket és nem világítja túl a jelzőtáblákat. A fény/árnyék határok és a különböző világítási funkciók megvalósítása is sokkal finomabb, így például ködben, autópályán és városban is a körülményeknek megfelelő maximális fényerőt tudja biztosítani a rendszer.

A LED-es technológiának köszönhetően az új S-osztály a belső megvilágítás tekintetében is előre lép: a Mercedes-Benz elsőként használ aktív belső fényeket. Az Aktív ambiente világítás (opció) a széria hangulatvilágítást kiegészítve nem csak további fényeket kínál, de a vezetési segédrendszerekkel együttműködve vizuálisan is figyelemeztet. Emellett pedig láthatóvá teszi egyes kényelmi rendszerek módosításait, például a klímaberendezés állítását.




Aerodinamika: már a kezdetektől kivételesnek tervezve

Mindössze 0,22-es légellenállási együtthatójával az S-osztály a világ egyik legkisebb légellenállású autója. Annak ellenére, hogy a homlokfelület 2,5 négyzetméterre növekedett, a modell teljes légellenállása közel 25 százalékkal alacsonyabb, mint közvetlen elődjéé. Mindez alapos szélcsatornás tervezés eredménye, amelyet már a tervezés kezdetekor különböző számítógépes szimulációk segítettek.

Az S-osztály az akusztika tekintetében is előrébb lépett. A korábbi generáció is kiemelkedett már kivételes zajszigetelésével, de az új modell még csendesebb. A nagymerevségű karosszéria már önmagában kiválóan tompítja a zajokat és a vibrációkat, de ennek mértékét további különleges megoldások fokozzák. Például a tűzfalon áthaladó kábelek kettős szigeteléssel rendelkeznek, a tűzfal szigetelése pedig kiterjed az A-oszlopok oldalsó részére, valamint egészen a padlóig. A Mercedes-Benz elsőként használt akusztikus habot is a karossziéria bizonyos részeinél.

Hajtásláncok: fokozott hatékonyság elektromos rásegítéssel

Soros hathengeres benzines és dízelmotorok különböző teljesítményszinten – az új S-osztály hajtáslánci palettájának gerincét ezek adják. Hamarosan megérkezik a biturbó V8-as erőforrás is integrált generátorral (ISG) és 48 V-os fedélzeti rendszerrel. Ezt követi 2021-ben a konnektoros hibrid körülbelül 100 kilométeres elektromos hatótávval.

A modellkínálat az új S-osztály piaci premierjének idején:


Fenntarthatóság: környezet-kompatibilis fejlesztés

Az új S-osztály több mint 98 kilogrammnyi alkotórésze készül fenntartható forrásból származó anyagokból. Az újrahasznosítható alkatrészek száma immár 120 – több mint kétszerannyi, mint az előd esetében. További 40 kilogramm készül megújuló nyersanyagokból. A környezet-kompatibilis fejlesztés a teljes fejlesztési folyamat aktív része volt, így az előállítás környezeti hatásait már a kezdetektől figyelembe vette a Mercedes-Benz.

Az padlók kárpitozása újrahasznosított anyagból készül. Az ECONYL® cérnák újrahasznosított nylonból készülnek, például régi halászhálókból vagy kidobott szőnyegek maradékából. Ezeket nyersanyagi szintre lebontva lehelnek új életet a matériába, amelynek létrejötte kevesebb széndioxid-kibocsátással jár.

Az új Mercedes-Benz S-osztály már rendelhető, a kereskedésekbe pedig 2021 elején érkezik.

Forrás: www.media.daimler.hu

Partnereink